10 Mart 2009 Salı

Hepimiz Münferitiz!



"Ne bana bu yakıştı ne de bulunduğum, temsil ettiğim camiama iyi bir örnek teşkil etti. Bu anlamda sevenlerimden özür diliyorum. Tabii biraz da Karadeniz insanının içinde olan kanının kaynamış olması, haksızlığa karşı ve yediğimiz goldeki olaya yaptığım ufak münferit bir olaydı." Bülent Uygun

Ahh ah ne güzel bir kelimeydin sen Münferit abla!

Bir zamanlar bireysel/tekil vakalarda, nadir gelişen olaylarda, beklenmeyecek derecede şaşırtıcı hareketlerde hemencik koşardın imdata! Mesela son olarak yerli yerinde kullanışını hatırlarım. Olaylı Türkiye-İsviçre maçıydı. "Sabıkasız" Mehmet Özdilek için kullanılmıştın. Şifo Mehmet efendiliğine yakışmayacak bir harekette bulunmuş, tabiri caizse anlık şeytana uymuş ve rakip futbolcuya tekme sallamıştı. Şifo'nun hayatı boyunca yaptığı belki de "tek" hata üzerine senin cümle içerisinde kullanılman çok yerinde olmuştu. Ama kullanım tarzın, yani "Şifo için münferit bir hadise" tabiri hiç bir zaman olayı görmezden gelmemize, kritize etmemize ve hatta Şifo'nun hayatına etkimemesine yol açmamıştı. Aksine o münferit olay Şifo'nun teknik direktörlük kariyerine büyük damga koymuş ve hayatından 2 sene çalmıştı. Aynı olayda vahim işlere imza atan diğer sözde (bu sözcüğün kullanım kabızlığını da deşmeli bir gün!) "münferit"ler (Terim, Belözoğlu) ise kişisel münferit vakalarına bir yenisini daha ekledikleri için herhangi bir utanma/sıkılma/mahçup olma durumuna girmeden "mağrur özür"lerini dilemişler ve bu özürleri dilerlerken de içimizdeki İrlanda asıllılara tekrardan giydirmekten kendileri alamamışlardı. (Cümleyi uzatmam gereksiz oldu, direk yüzsüzlük yaptılar demeliydim!)

Her neyse uzatmak yersiz. Tdk diyor ki:

Münferit
:
Tek, ayrı, kendi başına olan.

Bu tanımın üzerine; statlarda terör estirenleri savunan kulüp yöneticilerinin, fahiş hata yapan hakemlerini savunan federasyonun, orantısız güç arsızı polisini savunan devletin, kendinden olamayanlara linç girişiminde bulunan vatanperverleri savunan siyasilerin, yüzlerce kurumun, kişinin "joker" kelimesi münferit'i kullanması, yüzsüzlüklerine kılıf yapmaları, ciddi hadiseleri, derinlemesine araştırılması gereken toplumsal vakaları önemsizmiş gibi göstermeleri artık kabak tadı verdi! Lan olm ya çıkın delikanlı gibi yapılan yanlışlıklara/hatalara sahip çıkın, özür dileyin ya da hatasız olduğunuzu söyleyin ve özür dilemeyin. Ama n'olur bütün suçu münferit'in üstüne yıkmayın. Kendinizi de daha fazla komik duruma sokmayın!


(Bu arada Bülent Uygun sayesinde de münferit kelimesine yeni bir boyut eklendi. Ufak münferit! Demek ki malum olay büyük münferit olsaydı, kendisi kulübeye balyozla falan dalacaktı! Valla ucuz atlatmışız!)

3 yorum:

t2 dedi ki...

http://tersmanyel.blogspot.com/2009/03/bunlar-daha-iyi-gunlerin.html


ilgilenirsen sevinirim ... saygılar

poyraz dedi ki...

gayet güzel bir yazı olmuş. bu konuyla ilgili geniş bir yazı yazmayı düşünüyorum ben de.

baschar dedi ki...

eyvallah. dört göz ilen beklemekteyiz efendim := )